צילום וכלי קרמיקה: אורלי פיטל ceramics by orly

ממרח חומוס בטטה מדליק

שעון

30 דקות אפיה + 5 דקות הכנה

ילד

עם הילדים

גלוטן

ללא גלוטן

5

עד 5 רכיבים

הממרח הזה כל כך קל להכנה, יש בו שפע חלבון, בטא קרוטן, ויטמיני B, אשלגן ונוגדי חמצון החשובים לבריאות העיניים, הלב ומערכת החיסון והוא מתאים כמטבל או ממרח לכריך, או אפילו כתוספת צבעונית ומזינה לקציצות, סלט ובכלל, והוא ממש פשוט להכנה - אז לכו על זה.

המצרכים

2 כוסות גרגרי חומוס מבושלים

1 בטטה קטנה

1/3 כוס שמן זית

מעט מים (בהדרגה ורק במידת הצורך)

מלח, פלפל לפי הטעם

 

איך מכינים:

מניחים את הבטטה בתבנית עם נייר אפיה, מחוררים מעט עם מזלג (כדי שלא תתפוצץ באפיה) ואופים בחום של 190 מעלות כחצי שעה עד שמתרככת.

בנתיים מניחים את שאר המצרכים מלבד המים במעבד מזון וטוחנים עד לקבלת ממרח חומוס חלק.

מוסיפים מים בהדרגה רק במידת הצורך כדי לעזור לחומוס להטחן.

מוציאים את הבטטה האפויה מהתנור, מצננים מעט, חוצים לשני חצאים ומוציאים בעזרת כף את תוכן הבטטה מהקליפה.

מעבירים את תוכן הבטטה למעבד המזון עם החומוס וטוחנים בפולסים קצרים עד שכל הרכיבים מתאחדים.

אין לטחון יותר מכמה שניות אחרת נקבל מחית נוזלית.

טועמים מתקנים תיבול.

ניתן לשמור בקופסא סגורה או צנצנת מעוקרת במקרר יומיים-שלושה.

 

בתיאבון

צילום וכלי קרמיקה: אורלי פיטל ceramics by orly

הטיפ של עדי:

עיקור צנצנות לרטבים, ריבה, מטבלים וחמוצים:

כדי להמנע מהיווצרות עובש במזון שאנחנו כובשים או משמרים בבית, נשתמש בצנצנת זכוכית נקיה ומעוקרת.

כדי לעקר צנצנות זכוכית, יש להניח את הצנצנת בכיור ולשפוך לתוכה ועליה מים רותחים, כך גם על המכסה.

לאחר שהמים מתקררים מעט, שופכים אותם וממלאים את הצנצנת עד לקצה (שלא תהייה שכבה של אויר בין המילוי למכסה.

משתמשים במזלג או כפית נקיים מאד כדי להוציא את תוכן הצנצנת.

 

 

מוזמנים לשתף באהבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email

כמה מילים עלי

נעים מאד, אני עדי כהן סימן טוב יזמית, אשת שיווק, בלוגרית אוכל ומנחת סדנאות בישול בריא וטבעוני.

רישום לניוזלטר

קבלו את המתכונים והעדכונים שלי

פוסטים מאותה קטגוריה

השארת תגובה

FB.getLoginStatus(function(response) { statusChangeCallback(response); });
גלילה לראש העמוד